• Domov

Prispevki

Boj proti nespečnosti z eteričnimi olji

Po mestu že ugašajo luči in napoči čas za počitek. Uležemo se v posteljo in spanca kar ne moremo in ne moremo dočakati. V tistem trenutku se zavemo, da je pred nami še ena izredno dolga noč, ki ji bo sledil še daljši dan. Zakaj ne bi prepustili eteričnim oljem, da nas popeljejo v sen?

Nespečnost v hitrem tempu življenja vedno pogosteje udari. Cilji so v profesionalnem življenju postavljeni vedno bolj visoko, za doseganje teh ciljev pa ljudje vedno več potujemo, tudi v druge časovne pasove in posledično gojimo nepravilen ritem življenja. Zvečer gremo v posteljo, se premetavamo, iščemo najbolj ugoden položaj, zaspati pa ne moremo. Na koncu obupamo, prižgemo luč in za kakšno uro v roke vzamemo knjigo. Nato poskusimo znova, se ponovno premetavamo, tepemo vglavnik, iščemo ugoden položaj za spanec in štejemo ovce. Ponovno nič! Čas teče neusmiljeno dalje in zunaj se počasi prično oglašati ptički, skozi reže žaluzij pa siliti sončni žarki. Jutro je, mi pa nismo niti za trenutek zatisnili očesa. Nismo edini!

Samo v Angliji  za nespečnostjo trpi od pet do deset milijonov ljudi, vsak tretji odrasel človek pa se vsaj enkrat v življenju spopade z nespečnostjo. Zdravniki predpišejo na milijone receptov za uspavala, te tablete pa na koncu povzročijo vrsto stranskih učinkov, zasvojenost in toleranco. Alopatska medicina pozna dve vrsti uspaval: sedative (benzodiacepini, barbiturati)  in sedativne hipnotike.

Nespečnost povzročijo skrbi, nemir, napetost, stres, bolečina, strah, preutrujenost, zaužitje poživil, slabe prehranjevalne navade, izmensko delo, onesnaženost z zvokom in svetlobo ipd. Včasih vzrok najdemo tudi v psihični bolezni, kot je npr. depresija, demenca, shizofrenija. Za izboljšanje spanja je izredno pomembno, da odstranimo ali vsaj omilimo vzrok same nespečnosti. Zavedati se moramo, da na naše spanje vplivajo vsa naša dejanja nekaj ur pred spanjem. Za optimalno delovanje pa naše telo potrebuje tudi ustaljen ritem življenja.

Naš spanec lahko korenito izboljšajo tudi naslednja eterična olja: sivka, majaron, rimska kamilica, muškatni orešček, benzoin, muškatna kadulja, vetiver in baldrijan. Lahko jih uporabimo v sproščujoči aromatični kopeli pred spanjem, v kopeli za noge, masažnem olju za pomiritev pred spanjem ali pa jih nakapamo direktno na vzglavnik. Zavedati se moramo, da eterična olja delujejo pomirjevalno v manjših količinah, v večjih pa stimulirajo in poživljajo.

 

Sorodni pripravki:

 

Kako do nas
    • Družbena omrežja

       

    • Kontakt